Виховна робота


СВЯТО МИЙДОДІРА

Мета: Вчити дітей доглядати за своїми речами; познайомити їх з гігієною власного тіла; розвивати пам'ять, мислення; виховувати у дітей взаємоповагу.
Обладнання: Напис «Чистота – це здоров’я», малюнок мікроба, малюнок брудного хлопчика, малюнок зубів, малюнок квітки-семицвітки, план – карта подорожі, мило, паста, щітка, гребінець, хустинка.
План заняття
І Вступна частина.
1. Привітання.
2. Організаційний момент.
3. Повідомлення теми.
ІІ Основна частина.
1. Подорож по зупинкам.
2. Розгадування кросворду.
ІІІ Заключна частина.
Бесіда з учнями.
Хід заняття
- Добрий день, діти.
Стали, дітки, підтягнулись,
Один одному так щиро посміхнулись.
На урок увагу не забудьте взяти.
Сіли всі рівненько, починаємо працювати.
- Скажіть, а ви любите подорожувати? Ось і сьогодні ми вирушаємо на цьому поїзді в подорож до Країни чистоти і здоров’я. Згодні? Отже, вирушаємо!
І зупинка «Грязнулі».
- Скажіть, яку людину можна назвати охайною? В цій країні живуть люди, які ходять в неохайному вигляді: розкуйовджене волосся, брудні штани й спіднички. Подивіться на малюнок і скажіть, що можна сказати про цього хлопчика? (Малюнок брудного хлопчика). Як ви гадаєте, що потрібно робити, щоб не бути таким, як цей хлопчик?
 Так, потрібно слідкувати за собою, а це зробити нам допоможуть… Подивіться на ці речі і скажіть. Які речі у кожної людини мають бути свої? Чому?
II зупинка «Чистюлі».
Щоб завжди бути охайним, треба слідкувати за своїми речами та здоров’ям. А ви знаєте, як звати самого чистого чоловічка? Так, Мийдодір. Він приготував нам посилку з загадками і відгадками. Як ви думаєте, впораємося?
1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.
Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.
Кажуть, я даю красу і здоров’я й силу,
Чистоту у дім несу, звуть мене всі … (мило).
2. Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,
Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я… (щітка).
3. Я – м’якенька полотнинка, випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щіток, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі, і лежати я не звик,
Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я… (рушник).
4. Маю вигляд я і смак – можеш подивиться.
І без мене вам ніяк всім не обійтися:
Я не страва, не напій, та в роботі часто
З милом, щіткою дружу. Ім’я моє… (паста).
5. Ліг в кишеню і вартую. Плаксі, реві і бруднулі
Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс. (Носовичок).
6. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять, волосся в порядок приводять. (Гребінець).
7. – Васильку, куди ти дивишся після вмивання,
Щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?
- На рушничок!
- Чи правильно відповів хлопчик? (Люстерко).
В цій країні під керівництвом Мийдодіра люди кожен-кожнісінький день миють тіло, кожен ранок роблять ранкову зарядку. А давайте перевіримо, як ви вмієте слідкувати за собою. Зараз ми пограємо в гру. (Виходять декілька дітей, у яких на взутті є шнурки. Хто швидше зав’яже шнурки?)
Ну, вирушаємо далі?
III зупинка «Ранкової зарядки».
- Скажіть, хто з вас робить ранкову зарядку? А хто знає, з чого потрібно її починати? Встали всі з-за парт і трішки вийшли. Вправи ми починаємо робити з голови і закінчуємо ногами.
1) оберти головою;
2) оберти руками біля плеча;
3) оберти тулубом;
4) нахилення тулуба вперед, щоб дістати руками підлогу;
5) присідання з витягнутими руками;
6) потрусити ногами;
7) глибокий вдих, видих.
- Молодці, тихенько сідаємо і подорожуємо далі.
IV зупинка «Слухова».
- Діти, скажіть, для чого нам вуха? Давайте пограємо в гру.
(Всі затуляють вуха руками, а потім відкривають і прислухаються. Діти повинні сказати, які вони звуки почули).
- Молодці, я бачу, що ви уважні.
- Скажіть, а хто з вас голосно полюбляє слухати телевізор? А ви знаєте, що це дуже шкодить вашому слуху? У вусі є така перетинка, яка стає товщою і ви погано потім будете чути. Це робити не можна.
V зупинка «Зорова».
- Скажіть, за допомогою чого ми бачимо? За допомогою очей ми можемо розрізняти предмети за кольором, розміром; можемо сказати, далеко речі, чи близько. Відгадайте загадку: « Солоне, а не сіль, біжить, а не річка, блищить, а не золото» (сльози).
- А ви знаєте, чому вони течуть? Сльози омивають очне яблуко, щоб воно залишалося вологим. Вони видаляють мікроби і всілякі смітинки. Сльози не перестають працювати навіть коли ми зовсім не збираємось плакати.
VI зупинка «Зубна».
- Давайте подивимось, які мешканці живуть у цій країні. Так, я бачу. Ось послухайте, яка там трапилася пригода.
У цуценяти захворів зуб, всю щоку роздуло. Ходить цуценя по двору, плаче, а друзі різні поради дають.
- Я знаю дуже добрий засіб, – щебече горобець. – Потрібно цуценя лоскотати, поки біль не пройде.
- Дурниці, – перебило його мишеня. – Потрібно взяти 16 щіток і зробити цуценяті масаж. Біль, як рукою, зніме.
- Цей засіб добрий, але допомагає лише мишам. – серйозно мовило порося, – а цуценяті потрібно…
- Зуби потрібно чистити! – мовив їжак, – зубною щіткою! Ось самий добрий засіб.
- Скажіть, а хто з вас чистить зуби зранку? Багато людей не знають як вірно чистити зуби. А ви знаєте?
Ось подивіться: це зуби, а це бруд, який залишається на них після їжі. Подивіться, як треба чистити, бачите, знизу вверх, тоді зліва направо, тоді весь бруд вичищається вашою зубною щіткою. Зуби треба чистити 2 рази на день. Ви ж не хочете ходити до зубного лікаря?
- Скажіть, а ви знаєте, у кого кожен день ростуть зуби? У бобра, у зайця, у всіх гризунів кожен день сточуються і знову ростуть зуби. Одного дня перевозили бобрів в інший заповідник і давали їм лише м’яку траву. Зуби у гризунів так виросли, що роти не закривалися. Довелося викликати зубного лікаря і бормашиною заточувати зуби бобрам.
- Ось деякі поради при болі в зубах.
Народні методи лікування зубів
1. Треба очистити сало від солі й шкірки і прикласти до хворого зуба, між яснами й щокою. Через 15-20 хвилин сало можна вийняти. Біль поступово вгамується.
2. Замість сала можна прикласти натертий вінегрений буряк.
3. Висушити корінь гарбуза, розтовкти молотком на дрібні частинки. У каструльку залити дві склянки води, вкинути подрібнений корінь, довести до кипіння і кип’ятити 20 хвилин. Нехай трохи охолоне, тоді процідити і починати полоскати зуби. Рідина має бути така гаряча, щоб її можна було витримати в роті. Після чотирьох таких полоскань можна позбутися зубного болю.
- Отже, ви зрозуміли, що чисті зуби – це зуби без дірок. Тоді вирушаємо далі.
VII зупинка «Мильна».
- Скажіть, що треба робити перед тим, як сісти за стіл їсти? Так, потрібно обов’язково мити руки з милом. Ось подивіться на малюнок, як ви гадаєте, хто це? Це – мікроб. Таких мікробів дуже багато на ваших руках. Подивіться на руки, ви їх бачите? Ні, бо вони дуже маленькі і їх дуже багато.
- Ось ми і доїхали до. Країни чистоти і здоров’я, але ворота зачинені. Щоб їх відчинити, треба розгадати кросворд.
По вертикалі:
1) Каже доріжка, два великих кінця, – помийся ти хоч трішки, чорнила змий з лиця, інакше ти в півдня запачкаєш мене. (Рушник).
2) Два брюшка, чотири вушка. (Подушка).
3) Його не сіють, не саджають, саме виростає. (Волосся).
4) П’ять братів, а у них одна сім’я. (Пальці).
5) З її допомогою ми чистимо зуби. (Щітка).
6) Що на світі цінніше за все? (Здоров’я).
По горизонталі:
1) Висковзаєш, як живе, та втримаю я тебе.
Білою піною пінишся, бруд змивать не лінишся. (Мило).
2) Якби його не було, не балакали б. (Язик).
3) На носі сидимо, на світ дивимось, за вуха тримаємось. (Окуляри).
4) Живе мій брат за горою, не може зустрітись зі мною. (Очі).
5) Між двох світил я всередині один. (Ніс).
6) Все життя ходять в обгонку, а обігнати один одного не можуть. (Ноги).
- Молодці, подивіться, ось і ворота відчинилися і ми потрапили до країни.
- Тут росте чарівна квітка - семицвітка. Кожна її пелюстка – це правило, якого потрібно дотримуватися, щоб завжди бути чистими та здоровими.
1. Жити в чистоті.
2. Дотримуватись режиму дня.
3. Робити зарядку.
4. Займатися спортом.
5. Правильно харчуватись.
6. Частіше гуляти на свіжому повітрі.
7. Позбутися шкідливих звичок.
- Отже, який висновок можна зробити? Чи легкий був шлях до цієї країни? Тепер ви знаєте, що треба робити, щоб бути здоровими. Вам сподобалося наше заняття? Мені теж! До побачення.

Тема : Будь здоровий!

Мета. Виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я, бажання зміцнюватисвоє здоров’я, бажання займатись спортом; знайомити дітей з групами вітамінів; розвивати мислення, увагу, пам'ять; привчати дітей вести здоровий спосіб життя, дотримуватись правил гігієни.
Обладнання: предметні малюнки; макети будинки;, друковані назви: міста, вулиць; оголошення, приказка, ілюстрації доріг з текстом; макети ялиночок; костюми лікаря і Мийдодіра.
Хід заняття
Вчитель.
Всі мерщій сідайте, діти,
Домовляйтесь не шуміти.
На занятті не дрімати,
Руки вчасно підіймати.
Тож гаразд, часу не гаєм
І заняття починаєм.
- Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І
ось перед вами з’явилось три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних
умов.
Сюди підеш - велике багатство знайдеш, та здоров’я загубиш.
Цією дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину
здоров’я загубиш.
Сюди підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.
Дискусія «Яка дорога краща»
Вчитель. Давайте визначимось, яка дорога правильна і виведе нас із лісу.
(Відповіді дітей)
Діти, про що сьогодні у нас піде розмова ми дізнаємось коли складемо і прочитаємо приказку.
Здоров’я скарб житті найбільший у
Здоров’я – найбільший скарб у житті.
Вчитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про здоров’я. Багато людей втрачають своє здоров’я задарма. Але без здоров’я все інше ніщо. Здоров’я - найбільший скарб людини.
У багатьох піснях, привітаннях і прощаннях ми висловлюємо побажання міцного здоров’я: «Доброго вам здоров’я!», «Бувайте здорові!».
Вчитель. Сьогодні у нас незвичайне заняття, а подорож. Зараз ми здійснимо невеличку подорож до «Країни Здоров’я». Подорожувати ми будемо казковим містечком Нехворійськом. Ми познайомимось з його мешканцями, а вони розкриють нам маленькі таємниці здоров’я. У цьому місті всього три вулиці, але вони дуже гарні.
м. Нехворійськ
вул. Вітамінна вул. Чистюля вул. Спортивна
Вчитель.
Гарне місто Нехворійськ,
Вулиць в ньому небагато,
Проте дружать там завзято
Усі мешканці казкові,
Вони, діти, й вам відомі!
До вулиці першої шлях наш лежить,
Відвідати вулицю кожен спішить.
А хто тут живе, здогадайтесь самі,
Це овочі й фрукти корисні й смачні!
Це вулиця, діти, усім вам відома.
І містить вона вітаміни в усьому.
Вулиця Вітамінна
Тут овочі спілі на вас вже чекають,
Корисніший хто з них дізнатись бажають.
Ніяк не дійдуть згоди хто з них вулиці господар!
Першим вискочив Горошок – от хвалько маленький. (Виходить наперед)
Горошок. Я такий чудовий хлопчик,
Круглий, зелененький!
Якщо тільки забажаю,-
Всіх горошком пригощаю!
(Від образи Бурячок ухопився за бочок.)
Бурячок.
Дай мені промовить слово,
Вислухай спочатку!
Для борщу і вінегрету
Маю гарну грядку!
(На перед виходять Капуста, Огірок, Морква).
Капуста.
Бурячку, посунься трохи -
Без капусти що за борщ!
Я у страві головніша,
Тому, друже, ти помовч.
Всім відомо, що зі мною
Найсмачніші пиріжки.
Я за тебе краща вдвоє,
Тож посунься, відійди!
Огірок.
Усі будуть дуже задоволенні
З’ївши огірок маринований
І свіженькі огірки
Всі смакують залюбки!
Морква.
Жодного не знайдеш нині,
Хто б не знав про вітаміни.
Пийте мій морквяний сік
І гризіть морквичку,
Збережете на весь вік
Ви рум’яні щічки!
(Тут надувся Помідор. І сказав пихато.)
Помідор.
Люба Моркво, це не діло!
Як таке сказать ти сміла?
Найсмачніший сік томатний.
Я корисний ще й ошатний.
(Обізвалася Цибуля, Кругла, жовта, наче куля.)
Цибуля.
Я – приправа в кожну страву,
Тож хвалить маю право.
З давнини усім відомо:
Від хвороб я охорона.
Картопля.
Дуже скромна я, Картопля,
Непримітна з виду
Та не зварите без мене,
Друзі, ви обіду.
Баклажан.
Із товстеньких баклажанів
Дуже корисна ікра:
Вітамінами багата,
А яка ж вона смачна.
Спір давно кінчати час! Друзі, помиріть же нас!
Гарбуз.
Доброго дня усім –
Гарбузовим родичам моїм!
Чому це на городі
Вже зранку шум і крик
Куди це так раптово
Сьогодні спокій зник?
Вчитель.
Та от, овочі сперечаються, хто з них найкорисніший.
Гарбуз.
Без винятку, друзі, овочі всі
Дуже корисні і дуже смачні
В кожного є вітаміни і смак
Кожен корисний, повірте це так!
Усі овочі.
Ми вам здоров`я даруємо, діти,
З нами дружіть – буде радісно жити!
В кожному є вітаміни і смак,
Кожен корисний, повірте – це так!
Вчитель. Так, діти в кожному з цих овочів багато вітамінів. Вітаміни дуже корисні речовини. Коли їх не вистачає в організмі людини, то вона може тяжко захворіти. Вітаміни потрібні дітям для нормального росту і розвитку. Вітаміни мають кожна своє ім’я. Хто знає назви вітамінів?
(Відповіді дітей)
Діти, зараз ми пограємо в гру «Будиночки вітамінів».
На дошці знаходяться будиночки в яких живуть вітаміни. До них завітали гості. Давайте допоможемо гостям знайти будиночки кожного вітаміну. Для цього нам треба відгадати загадки.
Спочатку гості вітаміну А:
Червоне личко
Зелена стрічка.
(Помідор)
В земляній сиджу коморі,
А коса моя надворі.
(Морква)
Сам жовтенький, соковитий
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
і солодкий, і приємний.
(Абрикос)
Як у цирку акробати
лізуть вгору по канату,
так і він — без рук, без ніг
всі тички обвити зміг.
(Горох)
Хто ж завітав до будиночка вітаміну В
У землі вона зростає
І брунатний колір має. 
Її смажуть і печуть,
Її варять і товчуть.
Овоч цей всі люблять дуже,
Як же він зоветься, друже?
(Картопля)
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
Пироги зі мною печуть
І в салат мене січуть!
(Капуста)
Кожушки цупкенькі,
зернятка смачненькі.
Щоб до них дістатись,
треба постаратись.
(Горіхи)
З білком на грядці, квітну, в’юся
І в борщ попасти не боюся.
Змагатись з м’ясом – моя доля
А люди звуть мене_ _ _ _ _ _ _ _ _
(Квасоля) 


Вітамін С приймав теж гостей:
Фрукт цей з дитинства дають дітворі,
Корисне, доступне та дуже смачне,
Багате залізом та поживне.
(Яблуко)
Цього фрукту по шматку
В чай добавлю для смаку.
Запашистий та кисленький,
Наче сонечко жовтенький.
(Лимон) 
Той, хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сльоз калюжа.
(Цибуля)
Під ногами у саду
Стиглу ягідку знайду.
Треба низько нахилиться,
Щоб зірвати _ _ _ _ _ _ _ _.
(Полуницю) 


Вчитель. Молодці, діти, всі загадки ви відгадали правильно і допомогли гостям потрапити до будиночків вітамінів.
Овочі і фрукти треба вживати у великій кількості. Але не забувайте
Фрукти треба мити і не будете хворіти.
Вчитель. Овочі дуже корисні не тільки людям. Їх полюбляють і тваринки. Давайте пригадаємо, як зайчисько збирав і ласував морквичкою.
Фізкультхвилинка
Вулиця Чистюля
Вчитель.Діти, ми продовжуємо нашу подорож до вулиці Чистюля. Подивіться тут якесь оголошення:
«Увага! Зник житель нашої вулиці – Мийдодір. Його захопили у полон злі та шкідливі Мікроби. Допоможіть визволити Мийдодіра!
Жителі вулиці Чистюля»
Вчитель.Діти, хто такі мікроби? Так це дуже маленькі організми. Шкідливі мікроби коли потрапляють в організм людини, можуть викликати тяжкі хвороби.
(Вбігають Мікроби)
1-й мікроб. Хеллоу! Мене звати Мік!
2-й мікроб. А мене – Роб!
1-й мікроб. Ми любимо бруд і сморід.
2-й мікроб. Відгадайте, хто ми?
(Відповіді дітей)
1-й мікроб. Ви праві.
2-й мікроб. Ой, які ви чудові дітки!
2- мікроб. Слухайте і дотримуйтеся нашої поради.
Не вмивайтеся, любенькі,
І не чистість зубки.
Хай не знає ваша шкіра
Ні мила, ні губки.
1-й мікроб. Тільки їжте, тільки спіть
І нічого не робіть!
Хай з вас виростуть нероби,
Створіння схожі на мікробів!
Вчитель. Почекайте не спішіть. Стараєтесь ви даремно. Наші діти знають зброю проти мікробів – це звичайна гігієна!
2-й мікроб. Не вживайте цього слова. Ми його не любимо. Та й діти ваші не знають, що це таке!
1-й мікроб. Ану скажіть, що означає оте страшне слово?
Вчитель. Діти, які правила гігієни ви знаєте?
(Мити руки, обличчя і шию кожного ранку і кожного вечора перед сном. Коли миєш руки потри щіточкою кінчики пальців, або вичистить бруд з-під нігтів. Чистити зуби вранці і ввечері. Купатися щотижня. Повернувшись з вулиці, завжди мити руки. Перед вживанням їжі мити руки з милом. Завжди стригти нігті.)
Вчитель.Молодці!
Мікроби. Щось нам недобре!
(Мікроби зникають, а з’являється Мийдодір)
Вчитель. Діти, ми звільнили Мийдодіра від злих та шкідливих мікробів.
Мийдодір. Я – великий Умивальник,
Знаменитий Мийдодір.
Умивальників начальник
І всім губкам командир.
Хто зі мною дружити вміє,
Своє тіло чисто миє,
Тому завжди добре жити,
Нема часу, щоб хворіти.
Дякую, діти, що ви визволили мене з полону злих мікробів. Діти, а у мене є друзі. Чи знаєте ви їх?
Вчитель. Діти, давайте відгадаємо загадки і покажемо Мийдодіру що ми знаємо всіх друзів Мийдодіра.
Загадки:
Висковзаєш, як живе,
та впіймаю я тебе.
Білою піною пінишся,
бруд змивати не лінишся. (Мило)
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький.. (Рушник)
Білих 30 зубчиків
для кучерявих чубчиків
По голівці ходять –
волосся в порядок приводять.
 ( Гребінець)


Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами
Чистоту тримаю в домі.
Справу знаю чітко,
Вам ім’я моє знайоме, бо…
(Зубна щітка)

Будуть зубки здоровенькі –
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки?
Ще й і зубну...(пасту)


Вчитель. Діти послухайте, яка пригода трапилась із маленьким цуценям.
Казка
У цуценяти захворів зуб, всю щоку роздуло. Ходе цуценя по двору, плаче, а друзі поради дають.
  • Я знаю дуже добрий спосіб, - щебече горобець. – Потрібно цуценя лоскотати, поки біль не пройде.
  • - Дурниці, - перебило його мишеня. – Потрібно взяти 16 щіточок і зробити цуценяті масаж. Біль, як рукою, зніме.
  • - Цей засіб добрий, але допомагає лише мишам, - серйозно мовило порося, - а цуценяті потрібно…
  • - Зуби потрібно чистити! – мовив їжак. – зубною щіткою! Ось самий добрий засіб.
Вчитель. Діти, підніміть руку, хто чистить зуби зранку? А увечері? Цуценя не знало, що треба чистити зуби і як правильно це треба робити. А ви знаєте?
(Зуби потрібно чистити 2 рази на день: зранку і увечері.
Чистити треба знизу вверх, а потім зліва на право.
Дітям потрібно чистити зуби тільки дитячою зубною пастою. )
Вчитель. Скажіть, а ви знаєте у кого зуби ростуть кожен-кожнісінький день? У бобра, у зайця, у всіх гризунів кожен день зуби сточуються і знову ростуть.
Вулиця Спортивна
Вчитель.Діти ми можемо продовжувати подорожувати. Але перш ніж це робити я хочу познайомити вас з гостем, який до нас завітав.
Лікар. Добрий день, діти! Я прибув з далекої країни Лімпопо. Здоров’я в порядку? Перед початком подальшої вашої подорожі на вулицю Спортивну, я маю вас оглянути. Підведіться і виконуйте мої команди:
  • Дихайте…
  • Не дихайте…
  • Все в порядку, спочивайте!
  • Дружно руки піднімайте!
  • Все прекрасно, опускайте!
  • Нахиліться, розігніться!
  • Станьте прямо, усміхніться!
  • Так, я оглядом задоволений,
  • Бо ніхто з дітей не хворий.
  • Всі веселі і здорові.
Діти, ви можете продовжувати подорожувати.
Вчитель. Діти, ми потрапили на вулицю спортивну. Мешканці цієї вулиці люблять займатися фізкультурою і спортом, тому мають міцне здоров’я. А ви дружите зі спортом? Підніміть руку хто з вас займається спортом? Давайте пограємо в гру «Добавлянки»
Гра «Добавлянки»
Лиш проснувся – уставай,
Лінькам волі не… (давай)
Пелюстки роса омила,
Отже, й ти берись до…(діла).
Щоб було усе в порядку,
Швидше ти роби …(зарядку).
Чисти зуби, мий усе,
Це здоров’я…(принесе).
Будеш з спортом ти дружити –
Будеш довго, добре…(жити)
Вчитель. А з чого потрібно починати кожен день? Правильно з зарядки.
Давайте покажемо з чого ви розпочинаєте свій день.
Всі ми звикли до порядку,
Вранці робимо зарядку
І, на диво всьому дому,
Проганяєм сон і втому.
А щоб швидше нам проснутись,
Треба в гору потягнутись.
Раз, два, не спішіть -
Вдих і видих всі робіть.
Руки ставим всі ось так,
І виходить в нас літак.
Змах крилом сюди - туди,
Треба швидше нам рости.
Чудеса у нас на світі:
Стали карликами діти,
А тепер всі разом встали -
Велетнями раптом стали.
Ми усі зарядку робим,
Як завжди в ранковий час.
Хай бояться нас хвороби.
Хай вони минають нас.
Вчитель. Діти, щ об бути здоровим треба не тільки займатися спортом, правильно харчуватись, дотримуватись правил гігієни. Треба мати завжди гарний настрій. А гарний настрій люди мають коли танцюють, співають пісень та просто веселяться. Давайте і ми в кінці нашої подорожі заспіваємо пісню.
Пісня
Як здоровими нам буть
І пройти щасливу путь –
Вчать у школі. /3 рази/

Не хворіти і рости,
І здоров’я зберегти –
Вчать у школі. /3 рази/

Як здоров’я зберегти,
По життю як пронести –
Вчать у школі. /3 рази/

Буть щасливими завжди,
І творити, і рости
Вчать у школі. /3 рази/
Вчитель.Ось і закінчилась наша подорож.
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!




Година спілкування на тему:
"Вогонь - друг, вогонь - ворог!"

Тема: “Вогонь — друг, вогонь — ворог”.
Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на об'єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Хід заходу:
I. Організаційний момент
Вправа “Знайомство”
Ваші міркування “Навіщо людині сірники”.
(Кожен учень висловлює свою думку).
II. Повідомлення теми заняття
1. Гра “Шифрувальник”
- Яка тема уроку дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.
          
           друг            во             гонь
во            во               рог                        гонь

III. Повторення вивченого матеріалу
2.Вправа “Асоціативний кущ”
- Ваші асоціації до слова “Вогонь”.

3.Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
- Обгрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей)

Якщо холоди настали -
Допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,
Але ти стій осторонь.

На вогні готують їжу,
Пиріжки мама пече.

Якщо раптом світло гасне,
Свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.

Як смеркне тільки надворі,
Вмикаємо лампочки в кімнаті.

А в печі велетенській — у домні -
Плавлять сталь сталевари невтомні.

Летить ракета в небесах,
Вогонь із сопла рветься — ах!
Такий він сильний, мудрий, дужий.
Вогонь потрібний людям, друже.

Вчитель:
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
- Чому люди його бояться?
(Відповіді дітей)
Вчитель:
Дійсно, вогонь — найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь — це ворог людини.
Іноді він виходить з-під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
Сьогодні ми про це і поговоримо.
Перегляд мультфільму з наступним обговоренням.
4. Вироблення правил роботи на занятті
  • Об'єднання у групи.
  • Вибір лідера.
  • Прийняття думок від кожного члена групи.
  • Правило піднятої руки.
  • Максимальна активність.
  • Презентація роботи.
5. Вправа “Пошук точок дотику”
1)Об'єднання у групи: “Причина виникнення пожежі у побуті” (5 груп)
Завдання:
За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.
Група № 1
На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
(Недбале поводження з сірниками)
Група № 2
Електропраска — кожен знає -
У побуті допомагає.
Та пам'ятати має кожний:
Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади)
Група № 3
Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
І від того дім згорить.
(несправна електропроводка або перевантаження електророзетки)
Група № 4
Калорифер не вмикати
При фіранці, - каже мати.
Мама вийшла і не знає,
Що вікно уже палає.
(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини)
Група № 5
Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам — прикрасам — зась!
Ялинка щоб не зайнялась.
Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди)
2) Робота у групах.
3) Презентація роботи.
Вчитель:
Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
1) Обєднання у групи : “Правила протипожежної безпеки” (3 групи)
2) Робота у групах.
Утвори і запиши речення, з'єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри
А не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття,
Умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть
То вимкни всі електроприлади.
Плитку, праску
Це небезпечно.
Коли йдеш з квартири,
Користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем -
Жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою,
Сірників ти не бери.

3) Презентація роботи.
6. Тренінг навичок відмови. Об'єднання у 3 групи (так, ні, не знаю)
Завдання: придумати ситуацію, в якій діти збираються гратися з небезпечними предметами, що можуть привести до пожежі. Розіграти сценку.
(Презентація кожної групи)
Вчитель:
Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. В дим та попіл перетворюються цінності на мільярди гривень.
Якщо виникла пожежа — рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожжогасіння та вмійте ними користуватися.
У житті трапляються різні ситуації. Але запам'ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна запалити склянкою води. Другий — відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум'я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов'язково телефонуйте за номером ... ?
7. Об'єднання у групи “У разі пожежі телефонуй!”
Практичне заняття творчого характеру.
IV. Підсумок.
1. Гра “Так чи ні!”
  • Можна гратися із сірниками? (Ні)
  • Вимкни телевізор і вкладайся спати. (Так)
  • Рятувальну службу викликай за номером 02! (Ні)
  • Не можна сушити білизну над газом. (Так)
  • Увімкни електроприлади і йди до школи. (Ні)
  • Сірники дітям — не іграшка. (Так)
  • Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями ? (Ні)
  • Під час пожежі заховаюсь під ліжком. (Ні)

Список використаної літератури

1. Н. Красоткіна Виховні заходи, 1-4 класи. - Тепнопіль: Мандрівець, 2005 р.
2. А.В.Лихва. Система виховання у початковій школі. - Видавництво група “Основа”, 2011 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар